روند دیتاسنتر پس از کرونا

سه روند مهم دیتاسنتر پس از کرونا

مشتریان دیتاسنتر انعطاف پذیری فضاهای کاری ابری و دیجیتالی توزیع شده را دوست دارند Ingram Micro این خواسته را برای آنها فراهم می کند.

تحول دیجیتالی موضوع جدیدی نیست، به لطف همه گیری کووید -۱۹ بیشتر از هر زمان دیگری مود توجه بوده است. در دو سال گذشته، شرکت‌های سراسر جهان برای سرعت بخشیدن به زمانبندی جهت ادغام کامل فناوری در مدل کسب و کارشان تلاش های زیادی انجام دادند که مهاجرت به ابر و استفاده از فناوری ابری یکی از این تلاش‌ها است. هم اکنون بهره‌وری یکز از ضروی‌ترین نیازها برای هر کسب و کاری است، استفاده از راه حل‌های ابری و دیتاسنتر به اجبار تبدیل شده است. اما کدام راه حل‌های ابری و دیتاسنتر برای شما مناسب است؟ انتخاب‌ها متعدد است و به نیازهای فردی بستگی دارد.

سه روند مهم دیتاسنتر پس از کرونا که باید بدانید

ابر ترکیبی و توزیع شده

در طول شتاب جهانی اخیر به سمت تحول دیجیتالی، دو مورد از رایج ترین راه حل هایی که مشاغل به آن روی آورده‌اند، ابر ترکیبی و ابر توزیع شده است. انعطاف‌پذیری ابر ترکیبی به مشاغل این امکان را می‌دهد که انتخاب کنند کدام داده‌ها و برنامه‌ها در محیط ابری خصوصی بمانند و کدام یک توسط سرویس‌های شخص ثالث مورد ارائه شوند و ابر توزیع شده راه حل های غیر متمرکز محلی را برای مبارزه با تاخیر و برآوردن نیازهای خاص ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت هر دو مدل ابری، توانایی آنها در افزایش انطباق با الزامات قانونی است، چیزی که در اقتصاد جهانی بسیار مهم است. بعلاوه، شرکت‌ها می‌توانند انتظار بهبود پشتیبانی از راه دور نیروی کار، چابکی و مقیاس‌پذیری، کنترل‌های امنیتی و تجزیه و تحلیل و نتیجه نهایی آنها را داشته باشند. با افزایش بارهای ترکیبی و غیر متمرکز، سطح پیچیدگی بیشتری در مدیریت این محیط‌ها ایجاد می‌شود. Ingram Micro می‌تواند به شما در مدیریت این پیچیدگی و ارائه بهترین خدمات به شما کمک کند.روند دیتاسنتر پس از کرونا

فضای کاری دیجیتال

هر لحظه‌ای که در بازار سریه جهانی از دست می‌دهید می‌تواند سهم ارزشمندی از بازار شما را کم کند به ویژه برای سازمان‌هایی که هر دقیقه برای آنها منجر به از دست دادن یا به دست آوردن سهم بزرگی می‌شود.

طبق آمار IDC  به طور متوسط ​​یک کارمند روزانه بیش از ۲ ساعت در جستجوی اطلاعات و نرم افزار برای انجام صحیح کار خود هدر می‌دهد. اگرچه ممکن است برای تمام کارمندان دیتاسنتر دقیق نباشد، اما همه ما می‌دانیم که سناریوهایی وجود دارد که در آن کارکنان منابع مورد نیاز برای انجام کار خود را ندارند. به همین دلیل است که فضای کار دیجیتالی در سال گذشته با استقبال روبرو شده است زیرا می‌توانند از ابر استفاده کنند تا محیط‌های کار سفارشی را در زمان واقعی به هر دستگاه و در هر مکان ارائه دهند. به جای جستجوی منابع مناسب، فضاهای کاری یکپارچه به کارمندان اجازه می‌دهد از طریق یک رابط امن به برنامه‌ها و داده های خود دسترسی پیدا کنند. SaaS، برنامه‌های وب، داده‌های شرکتی، برنامه‌های مجازی و رایانه‌های رومیزی همه از طریق رابط کاربری با کیفیت بالا که به دستگاه، مکان یا شبکه کاربر بستگی ندارد در دسترس هستند. اطمینان از این که نیروی کار دقیقاً همان چیزی را دارد که نیاز دارند، نه بیشتر و نه کمتر نه تنها می‌تواند بهره وری و کارایی را افزایش دهد بلکه می‌تواند هزینه‌های سربار را نیز کاهش دهد. اگر افراد نتوانند بر روی این عوامل سرمایه‌گذار کنند در بازار از رقیبان خود عقب می‌افتند.

پیاده سازی

این موضوعات چیزهایی هستند که شاید شما از قبل می‌دانید همین طور می‌دانید که فضای کاری ترکیبی ابری و دیجیتالی چقدر می‌تواند برای موفقیت مشتریان شما اهمیت داشته باشد اما آیا قادر به فروش و پیاده‌سازی آنها هستید؟ علاوه بر یک تیم فروش آگاه، شما به مهندسانی نیاز دارید که برای حمایت از شما با تعیین و نشان دادن این راه حل‌ها به مشتریان آموزش دیده باشند. به علاوه، شما همچنین به مهندسین یا شرکای قابل اعتماد نیاز دارید که بتوانند این راه حل ها را به کار گیرند. اگر مطمئن نیستید که منابع مناسبی برای ارائه راه حل‌های مورد نیاز مشتریان خود دارید، نگران نباشید، Ingram Micro شما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. Ingram Micro نه تنها می‌داند که مهندسان و تیم‌های فروش شما به کدام آموزش‌ها و گواهینامه ها نیاز دارند، بلکه خود آنها را انجام می‌دهد. اگر از ایجاد استراتژی مناسب مهاجرت به ابر مطمئن نیستید Ingram Micro می‌تواند در این زمینه کمک کند. تیم خدمات حرفه‌ای Ingram Micro می‌تواند مشتریان شما را برای آمادگی ابری آماده کرده، به مهاجرت کمک کرده و خدمات چرخه زندگی را در طول هر دوره خدمات حرفه‌ای ارائه دهد. فناوری دیتاسنتر به طور مداوم در حال پیشرفت است. هرگز فرصتی را به این دلیل که با راه حل خاصی آشنا نیستید از دست ندهید. از قدرت تیم مرکز اطلاعات Ingram Micro استفاده کنید و اجازه دهید بیش از هر زمان دیگری به موفقیت برسید.

روندهای امنیتی 2022

۸ روند امنیتی پیش روی شرکت طبق پیش بینی گارتنر

به گفته تحلیلگران گارتنر، همانطور که سازمان‌ها کمتر متمرکز می‌شوند، با چالش‌های امنیتی جدیدی مواجه می‌شوند که نیازمند راه‌های جدیدی برای مقابله با تهدیدات است که ساختار اساسی امنیت شبکه را تغییر می‌دهد. پیتر فرستبروک، معاون و تحلیلگر گارتنر به شرکت کنندگان در گارتنر IT Symposium/Xpo 2021Americas گفت: چالش دائمی برای انطباق با این تغییرات، یافتن متخصصان فناوری اطلاعات با دانش فنی برای رفع مشکلات امنیتی در حال تحول  است.

از تیم‌های امنیت سایبری خواسته می‌شود تا اشکال بی‌شماری از تحول دیجیتال و سایر فناوری‌های جدید را ایمن کنند. فرست بروک گفت: «مهاجمان با حملات باج‌افزار و فیشینگ شرکت‌ها هر روز بیشتر و حرفه‌ای‌تر می‌شوند و حملات سایبری را به عنوان یک سرویس ارائه می‌دهند.

با در نظر گرفتن این موضوع، گارتنر هشت گرایش برتر در حوزه امنیت و مدیریت ریسک را شرح داد:

کار از راه دور/هیبرید یک امر عادی جدید است

فرستبروک گفت: درصد کارمندان دورکار یا ترکیبی در طی چند سال آینده ۳۰ درصد افزایش می‌یابد، که منجر به استخدام کارکنان ماهر بدون توجه به محل زندگی آنها می‌شود و می‌تواند یک مزیت برای کسب و کارها باشد. اما این نیروی کار جدید مجموعه جدیدی از چالش‌های امنیتی را به همراه دارد. فرستبروک گفت، ابزارها و سخت افزارهای امنیتی اولیه دیگر عملی یا کافی نخواهند بود، و تغییر به سمت امنیت در فضای ابری را ترویج می کنند، که به سازمان ها بدون در نظر گرفتن نقطه پایانی، دید و کنترل می‌دهد.

معماری مش امنیت سایبری Cyber-security mesh architecture

استفاده از معماری شبکه‌ای فراگیر امنیت سایبری (CSMA) که به شرکت‌های توزیع شده اجازه می‌دهد امنیت را در جایی که بیشتر مورد نیاز است گسترش دهند. گارتنر گفت CSMA یک رویکرد ترکیبی برای امنیت است که ابزارهای یکپارچه را به همراه خواهد داشت. رابط‌ها و APIهای مشترک در فرآیند امنیتی و همچنین مدیریت متمرکز، تجزیه و تحلیل و اطلاعات در مورد آنچه در سراسر شرکت می‌گذرد. همچنین می‌تواند خط‌مشی‌هایی را برای کاربران و سرویس‌هایی که در حال دسترسی هستند، اعمال کند.روندهای امنیتی 2022

یکپارچه سازی محصولات امنیتی

فرستبروک گفت: تحقیقات گارتنر نشان می‌دهد که در سه سال آینده، ۸۰ درصد از سازمان‌های فناوری اطلاعات قصد دارند استراتژی‌هایی را برای یکپارچه‌سازی فروشندگان امنیتی خود اتخاذ کنند. این برنامه‌ها برای کاهش هزینه‌ها نیست، بلکه برای بهبود وضعیت ریسک و کاهش زمان لازم برای واکنش به حوادث است. در بررسی اثربخشی CISO 2020 گارتنر، ۷۸ درصد از CISOها گفتند که ۱۶ ابزار یا بیشتر در سبد فروشندگان امنیت سایبری خود دارند و ۱۲ درصد دارای ۴۶ ابزار یا بیشتر هستند.

امنیت اول-هویت Identity-first security

فرستبروک گفت که کنترل هویت اکنون ضروری است، بنابراین سازمان‌ها باید روی فناوری و مهارت‌های مدیریت هویت سرمایه گذاری کنند. او گفت که تنها چیزی که ُازمان‌ها دارند هویت است، و دشمنان  آماده  و به دنبال حمله هستند. شرکت‌ها باید سیاست هویت، فرآیند و نظارت را به‌اندازه کنترل‌های سنتی LAN به طور جامع در نظر بگیرند. فرستبروک گفت، آنها همچنین باید بر روی کار از راه دور و رایانش ابری تمرکز کنند.

مدیریت هویت-ماشین Machine-identity management

فرستبروک به سازمان‌ها توصیه می‌کند که یک برنامه مدیریت هویت ماشینی برای ارزیابی ابزارهای مختلف ایجاد کنند.

ابزارهای شبیه سازی نفوذ و حمله (BAS) Breach and attack simulation

ابزارهایی هستن که به سازمان ها این امکان را می‌دهند که با شبیه سازی حملات به نقص امنتی سازمان خود پی ببرند. نتایج می‌توانند نقاط و مسیرهایی را که مهاجمان ممکن است به صورت جانبی در سراسر شرکت حرکت کنند، نشان دهد. پس از اینکه شرکت این نقاط ضعف را برطرف کرد، آزمایش مجدد می‌تواند نشان دهد که آیا اصلاحات موثر بوده‌اند یا خیر.

افزایش حریم خصوصی

تکنیک‌های محاسبات افزایش حریم خصوصی (PEC)  در حال افزایش هستند و شامل پردازش امن داده‌ها، به اشتراک گذاری، انتقال بین مرزی، و تجزیه و تحلیل حتی در محیط‌های غیر قابل اعتماد می‌باشند. یکی از این تکنیک‌های PEC رمزگذاری همومورفیک است که امکان انجام محاسبات روی داده‌ها را بدون رمزگشایی آن فراهم می‌کند. فرستبروک گفت: سازمان ها باید بررسی محصولات PEC را برای تعیین فناوری‌های مناسب برای موارد استفاده خاص خود آغاز کنند.

ایجاد امنیت سایبری

هیئت‌ مدیره کارشناسان ارزیابی ریسک را استخدام می‌کنند تا به آنها در ارزیابی تهدیدها در سطح شرکتی کمک کنند، بنابراین CISO باید سعی کند امنیت شبکه را در زمینه کسب و کار بهینه کند.

هوش مصنوعی و رایانش ابری

هوش مصنوعی شما را از محاسبات ابری بی نیاز نمی کند

هوش مصنوعی و رایانش ابری برای بهبود زندگی میلیون ها نفر ادغام شده‌اند. دستیارهای دیجیتالی مانند سیری، گوگل هوم و الکسای آمازون هر روز هوش مصنوعی و محاسبات ابری را در زندگی ما اجرا می‌کنند. با یک نشانه کلامی سریع، کاربران می‌توانند خرید انجام دهند، ترموستات خانه هوشمند را تنظیم کنند، یا آهنگی را که از بلندگو پخش می‌شود بشنوند. جریان یکپارچه هوش مصنوعی و منابع مبتنی بر ابر، این درخواست‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند. اکثر کاربران حتی نمی‌دانند که ترکیبی سفارشی از این دو حوزه فناوری هوش مصنوعی و محاسبات ابری است که این تجربه‌های مرتبط و بصری را ممکن می‌سازد. در مقیاس بزرگ‌تر، قابلیت‌های هوش مصنوعی در محیط محاسبات ابری کسب و کار، تلاش می‌کنند تا سازمان‌ها را کارآمدتر، استراتژیک‌تر و مبتنی بر بینش کنند. رایانش ابری با میزبانی داده‌ها و برنامه‌های کاربردی در فضای ابری، انعطاف پذیری، چابکی و صرفه جویی در هزینه را به کسب و کارها ارائه می‌دهد. قابلیت‌های هوش مصنوعی اکنون با رایانش ابری لایه‌بندی شده و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا داده‌های خود را مدیریت کنند، الگوها و بینش‌هایی را در اطلاعات جستجو کنند، تجربیات مشتری را ارائه دهند و گردش‌های کاری را بهینه کنند. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به آنچه باید در مورد آینده هوش مصنوعی و رایانش ابری بدانید، آورده شده است

بر اساس گزارش Statista، ارزش جهانی بازار هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ از بیش از ۸۹ میلیارد دلار در سال فراتر خواهد رفت. درصد قابل توجهی از این ارزش به دلیل تقویت هوش مصنوعی محاسبات ابری رخ خواهد داد.

نظرسنجی جدیدی درباره کارکنان دیتاسنترها که توسط مؤسسه Uptime انجام شده، نشان می‌دهد که کمبود مهارت‌ها در افراد همچنان وجود دارد، و شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انتظار ندارند هوش مصنوعی (AI) به این زودی‌ها نیاز به وجود مهارت‌ها را کاهش دهد. حدود ۵۰ درصد از مدیران و اپراتورهای دیتاسنترهای سازمانی مورد بررسی ادعا می‌کنند که در یافتن افراد ماهر با مشکل مواجه هستند که ۳۸ درصد از سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.هوش مصنوعی و رایانش ابری

اگر به آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد نگاه کنیم. همه‌گیری، قابلیت اطمینان دیتاسنترها را در کانون توجه بیشتری قرار داد. قفل‌ها، قرنطینه‌ها و گاهی اوقات صرفاً بی‌میلی کارمندان برای ورود به ساختمان‌ها در چند ماه اول کووید-۱۹ به این معنی بود که بسیاری از کارمندان دیتاسنتر نمی‌توانند حتی برای انجام ابتدایی‌ترین عملیات‌ها به سیستم دسترسی پیدا کنند. اکثر شرکت‌ها حرکت‌های برنامه ریزی شده خود را به سمت ابر عمومی تسریع کردند. با این حال، به دلیل وجود کارکنان ماهر کمتری در دیتاسنترها نمی‌توان خیلی سریع‌تر به ابر حرکت کرد. گزینه ها برای حرکت به جلو چیست؟ برخی از گروه‌ها هوش مصنوعی را به عنوان ناجی معرفی می‌کنند. ابزارهای جدیدی که بر عملیات مؤثرتر دیتاسنتر تمرکز می‌کنند، می‌توانند راه را به سمت مدل دیتاسنتر نوظهور با کارکنان کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر هدایت کنند. این ابزارها می‌توانند مشکلات را قبل از انتقال به ابر حل کنند یا در برخی موارد گزینه‌های ارزان‌تری نسبت به ابرهای عمومی ارائه دهند. طبق این گزارش، اکثر اپراتورهای دیتاسنتر می‌دانند که ابزارهای هوش مصنوعی حداقل تا پنج سال آینده نمی‌توانند بار عملیاتی زیادی را از دوش افراد بردارند. می‌توان گفت که بر اساس الگوهای پذیرش فناوری در ۳۰ سال گذشته، بیشتر از پنج سال است و به هفت تا نه سال می‌رسد.

مشکل بزرگ مدل پنج تا نه ساله چیست؟ بیشتر هزینه‌های تحقیق و توسعه در حال حاضر به سمت محاسبات ابری سرازیر می‌شود. اگر به سیستم‌های سنتی پایبند باشید تا زمانی که هوش مصنوعی بار دیتاسنتر را کاهش دهد، می‌توانید متوجه شوید که به‌روزرسانی‌های ارائه‌دهندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار شما در مقایسه با چند سال پیش بسیار کم هستند. برخی از شرکت‌های فعال با دیتاسنتر موجود خود از بازی اتوماسیون جلوتر هستند. به طور معمول، این پیشگامان فناوری ارزش ابر را زودتر دیدند و سریعتر از همتایان خود به سمت ابر حرکت کردند. اکثر شرکت ها نیاز به پیاده سازی تغییرات ابری در یک مرحله دارند. این بدان معناست که دیتاسنتر آنها باید با کمبود مهارت‌ها و همچنین عدم اتوماسیون دیتاسنتر مبتنی بر هوش مصنوعی موعود و پیش بینی شده مقابله کنند. در چند سال آینده، بسیاری از کارکنان دیتاسنتر سخت‌ترین مشاغل را در شرکت خواهند داشت.

نوسازی شبکههای سازمانی

۵ مرحله برای نوسازی شبکه های سازمانی

شبکه های نرم‌افزاری، هوش مصنوعی، ابر، گزینه های جدید Wi-Fi و ۵G و امنیت شبکه می‌توانند برای بهبود عملکرد شبکه‌های سنتی  باهم ترکیب شوند.

مشاغل به دلیل همه‌گیری ابتکارات دیجیتالی خود را تا هفت سال تسریع می‌کنند. این امر تأثیر عمیقی بر شبکه سازمانی داشته است زیرا اکثر فناوری‌های فعال مانند ابر، تحرک و اینترنت اشیا شبکه محور هستند.

این تمرکز شدید بر تحول دیجیتالی بسیاری از اشکالات را در شبکه‌های قدیمی نشان داده است. آنها سفت و سخت هستند، نیاز به فرایندهای دستی دارند و فاقد چابکی و هوش برای پاسخگویی به خواسته‌های کسب و کار دیجیتال هستند. در اینجا پنج مرحله است که همه مشاغل هنگام نوسازی شبکه باید در نظر بگیرند:

Software-define everything

داده‌ها و سطوح مدیریت با زیرساخت‌های قدیمی، به هم وصل می‌شوند بنابراین هنگام ایجاد تغییر در شبکه هر دستگاه باید مجدد پیکربندی شود. که ماه‌ها طول می‌کشد. سیستم های تعریف شده توسط نرم‌افزار، صفحه کنترل را از صفحه داده جدا کرده و باعث می شود سطح کنترل متمرکز شود. که به مهندسان اجازه می‌دهد تا تغییرات را در یک مکان متمرکز ایجاد کرده و آن را در زمان واقعی در سراسر شبکه پخش کنند. انتقال به یک سیستم مبتنی بر نرم‌افزار برای نوسازی شبکه ضروری می‌باشد. تغییر فناوری اساسی در مورد SDN و SD-WAN یکسان می‌باشد، اما اجرا کاملاً متفاوت است، به این دلیل فروشندگان متفاوت هستند. برای اکثر شرکت‌ها ، تیم‌هایی که دیتاسنتر را اداره می کنند و آنهایی که WAN را ارائه می‌دهند متمایز هستند.. SDN های دیتاسنتر باید به عنوان بخشی از ابتکار بزرگتر نوسازی دیتاسنتر، مانند تغییر به یک ابر خصوصی انجام شوند.

Embrace AIOps

شبکه‌ها به مراتب پیچیده تر از شبکه‌های قبل شده‌اند. شبکه‌ها درکسب و کار اهمیت بیشتری دارند زیرا قطع شبکه یا حتی عملکرد ضعیف شبکه هزینه زیادی برای مشاغل به بار می‌آورد. برای کمک به مهندسان شبکه برای مدیریت بهتر شبکه‌های خود اکثر فروشندگان داده‌های تله متری(این چی هستش؟) را در زمان واقعی ارائه می‌دهند. حجم داده‌ها حتی برای بهترین‌مهندسان جهت تفسیر سریع و بدون خطا بسیار زیاد است. از طرف دیگر، سیستم‌های AIOps دائماً در حال فعالیت هستند و می توانند به تیم‌های عملیات شبکه در مورد کوچکترین ناهنجاری‌ها هشدار دهند. هنگامی که اعتماد به سیستم به دست آمد، تغییرات را می‌توان خودکار کرد. آستانه توجیه هوش مصنوعی این است که در کار بهتر از افراد دیگر عمل کند با توجه به این که خطای انسانی بزرگترین علت خرابی است.نوسازی شبکههای سازمانی

Leverage the power of the cloud

ابر تمام بخش‌های فناوری اطلاعات جز شبکه را دچار تغییر کرده است. محاسبه، ذخیره‌سازی، توسعه برنامه، امنیت همه از ابر برای افزایش مقیاس و چابکی استفاده می‌کنند. جدا کردن نرم‌افزار از سخت افزار امکان متمرکز شدن شبکه‌ها را فراهم کرده است. فروشندگان گزینه ابری را ارائه می‌دهند که مزایای متعددی را ارائه می‌دهد. اول، همه داده‌ها از کل شبکه می‌توانند متمرکز شوند. کنترلرهای داخلی معمولاً داده‌های جمع‌آوری شده را در یک مکان واحد محدود می‌کنند زیرا شرایط ذخیره‌سازی برای کل شبکه می‌تواند عظیم باشد. همچنین، فضای ابری مقیاس عظیمی را برای بارهای محاسباتی فشرده مانند AI فعال می‌کند. یک قابلیت منحصر به فرد سیستم‌های مدیریت ابر این است که ارائه‌دهندگان می‌توانند فراداده یک سازمان را با فراداده دیگر سازمان‌ها مقایسه کنند. به دلیل استفاده از فراداده نباید از داده‌های حساس یا اختصاصی در تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای استفاده شود.

ارتقا در صورت لزوم به Wi-Fi 6 ، Wi-Fi 6E و ۵G

شبکه‌های بی‌سیم در گذشته به دلیل راحتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند در حالی که شبکه سیمی بهترین عملکرد را ارائه می‌داد. اما هم اکنون راه‌حل‌های جدیدتر بی‌سیم به طور قابل توجهی بهتر هستند. Wi-Fi 6E از طیف ۶ گیگاهرتز برای دسترسی سریعتر و حتی ازدحام کمتر نسبت به Wi-Fi 6 استفاده می‌کند اما با Wi-Fi 5 و نسخه‌های قبلی سازگار نیست. ۵G خصوصی با استفاده از استانداردهایی مانند CBRS سرعت Wi-Fi را به شبکه تلفن همراه می‌آورد. هیچ کدام از اینها به خودی خود برتر نیستند. هر کدام اهداف متفاوتی دارند. مدل استقرار عمومی، ترکیبی از هر سه مورد است و از Wi-Fi 6 برای اتصالات عمومی استفاده می‌شود.

ایجاد امنیت در شبکه به طور ذاتی

از گذشته فن‌آوری‌های شبکه و امنیت به طور مستقل استفاده می‌شدند که می‌توان گفت خیلی ایده‌آل نبوده است. مهندسان شبکه را طراحی می کنند و متخصصان امنیتی در نقطات ورود ابزارهای امنیتی را مستقر می‌کنند. یکی از چالش‌های امروز این است که صدها یا هزاران نقطه ورود از برنامه های SaaS گرفته تا تونل‌های VPN تا دسترسی مهمان در شبکه‌های Wi-Fi وجود دارد. حتی اگر یک کسب و کار بی نهایت ثروتمند باشد، استفاده از تمام ابزارهای امنیتی لازم برای دفاع از هر نقطه غیرممکن است. نکته پیچیده دیگر این است که تعداد ابزارهای امنیتی همچنان در حال افزایش است. در گذشته، دیوارهای آتش و سیستم های IDS/IPS برای محافظت از یک شرکت کافی بود. امنیت مدرن شامل دسترسی به شبکه‌ها اعتماد zero trust network access (ZTNA)، دروازه های وب امن secure web gateways (SWG)، کارگزاران امنیتی دسترسی به ابر cloud access security brokers (CASB)، و سایر ابزارها می‌شود. یکی از راه‌های رو به رشد برای تأمین امنیت یک شرکت، جاسازی امنیت در شبکه به عنوان سرویس ابری است. که بیشتر به عنوان سرویس دسترسی امن یا SASE شناخته می‌شود و مشاغل را قادر می‌سازد تا امنیت شرکت را در هر نقطه از شبکه، فراهم کنند. موفقیت در SASE بستگی به گرد هم آوردن تیم‌های امنیتی و عملیات شبکه دارد.

مجموعه مهارت‌های متخصصان شبکه

امروزه مهندسان شبکه باید به افراد قدرت نرم‌افزار تبدیل شوند زیرا تجهیزات شبکه مدرن را می‌توان از طریق API های نرم‌افزاری و رابط‌های توسعه دهنده مدیریت، پیکربندی و برنامه‌ریزی کرد. چند سال پیش، فشار بر مهندسین شبکه برای استفاده از این سیستم‌های نرم افزاری بود. می‌توان گفت حرفه‌ای‌های باید با نحوه کار با نرم‌افزار آشنا باشند. برقراری تماس API برای انجام یک کار خاص بسیار ساده‌تر از استفاده از رابط خط فرمان است و احتمال خطا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اگر قرار است شبکه مدرن شود مجموعه مهارت افرادی که آن را اداره می کنند نیز باید به روز شود.

نرم‌افزار به عنوان یک سرویس ( SaaS ):

نرم‌افزار به عنوان یک سرویس ( SaaS ): آینده راه حل‌های فناوری اطلاعات کسب و کار

نرم‌افزارهای مبتنی بر ابر به تدریج جایگزین نرم‌افزارهای پیش فرض تقریباً برای هر نوع فناوری کسب وکار، از شرکت‌های بزرگ تا شرکت‌های کوچک می‌شوند. نرم‌افزار به عنوان سرویس ( SaaS ) یک الگوی توزیع نرم‌افزار است که ارائه دهنده ابر میزبانی می‌کند و برنامه‌ها را از طریق اینترنت در اختیار کاربران نهایی قرار می‌دهد. متناوبا، در شرکت‌های بزرگتر مانند مایکروسافت، ارائه دهنده ابر ممکن است ارائه دهنده نرم‌افزار باشد. SaaS، همراه با Infrastructure as a Service  ( IaaS ) و Platform as a Service ( PaaS ) ، یکی از سه نوع اصلی رایانش ابری است.

SaaS چگونه کار می‌کند؟

SaaS از مدل ارائه ابر برای ارائه قوی از ویژگی‌ها و توانایی‌ها استفاده می‌کند. به بیان ساده‌تر، یک ISV ممکن است با یک ارائه دهنده ابر برای میزبانی برنامه و داده‌های مرتبط در دیتاسنتر ارائه دهنده قرارداد ببندد یا یک ارائه دهنده نرم‌افزار با استفاده از سرورها، پایگاه‌های داده، شبکه و منابع محاسباتی برنامه و داده‌های مرتبط را میزبانی کند. هر دستگاهی که دارای اتصال شبکه باشد می‌تواند از برنامه استفاده کند. بنابراین، مرورگرهای وب اغلب برای دسترسی به برنامه‌های SaaS استفاده می‌شوند.نرم‌افزار به عنوان یک سرویس ( SaaS ):

چگونه سازمان‌ها از بکارگیری SaaS سود می‌برند

SaaS مزایای زیادی را برای مشاغل کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد:

عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگ

هیچگونه پیش پرداخت بزرگی با SaaS وجود ندارد زیرا به صورت پرداختی کار می‌کند. برای استفاده از CRM به عنوان یک سرویس، شرکت‌ها به سادگی هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه را پرداخت می‌کنند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود مشاغل کوچکتر و شرکت‌های نوپا SaaS را ترجیح دهند این است که ممکن است منابع مالی لازم برای سرمایه‌گذاری و توسعه سیستم CRM را نداشته باشند، حتی اگر از نظر تجاری مهم تلقی شود.

یک راه‌حل مقرون به صرفه

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های SaaS CRM این است که می‌تواند در شرکت‌ها صرفه‌جویی کند. در واقع هزینه‌های کلی پایین دومین عامل مهم در پذیرش SaaS از نظر اهمیت است

در دسترس بودن

مدل SaaS به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از هر کجا و در هر دستگاه و در هر زمان به پایگاه داده CRM خود دسترسی داشته باشند. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال به اینترنت و یک مرورگر وب برای دسترسی به سرویس است. علاوه بر این، SaaS CRM، که در فضای ابری میزبانی می‌شود و از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

دیگر مشکلات IT وجود ندارد

بزرگترین ویژگی فروش SaaS CRM، تغییر در زندگی فناوری بدون دردسر است. نیازی به خرید، نصب یا ارتقاء سخت‌افزار یا راه‌اندازی سرور محلی توسط کاربر نیست که هزینه بر و زمان بر باشد. در نتیجه، شرکت‌ها نیازی به استخدام بخش IT تمام وقت ندارند.

گسترش و ادغام با خواسته شما

با پیشرفت تکنولوژی کاربران برنامه SaaS CRM ممکن است با برنامه‌های موجود در بازار ارتباط برقرار کرده و راه‌حل CRM خود را به همان روشی که یک مشتری در محل انجام می‌دهد، گسترش دهند. این فرایند ادغام به این معنی است که مشتریان الکترونیکی می توانند از نرم‌افزارهای موجود خود مانند سیستم‌های ERP یا سرویس گیرندگان ایمیل استفاده کنند، زیرا شما به سادگی می‌توانید راه حل SaaS را با آنها پیوند دهید.

راه‌حل SaaS برای نیازهای کسب وکار

Multi-tenancy Model

Multi-tenancy یک معماری نرم‌افزاری است که در آن یک برنامه نرم‌افزاری واحد برای خدمات‌رسانی به بسیاری از مشتریان به کار گرفته می‌شود. از هر مشتری به عنوان مستاجر یاد می‌شود. مستاجران ممکن است قدرت سفارشی کردن بخش‌هایی از برنامه را دریافت کنند.

Automated Provisioning

کاربران باید به سرعت به برنامه‌های SaaS دسترسی داشته باشند، که این امر مستلزم خودکارسازی ارائه خدمات به کاربران است. مشتریان B2B و B2C اغلب از برنامه‌های SaaS استفاده می‌کنند و این نیاز ایجاد شرکت‌هایی را با استفاده از خدمات آنلاین و ارائه اعتبار دسترسی ضروری می کند.

Single Sign-On

برای تأیید اعتبار بسیاری از سیستم‌هایی که کاربران مصرف می‌کنند، یک سازمان می‌خواهد یک سیستم هویت واحد داشته باشد. همچنین داشتن یک صفحه واحد برای مشاغل بسیار مهم است که کاربران بتوانند اطلاعات ورود به سیستم خود را وارد کرده و به هر برنامه SaaS اختصاص داده شده دسترسی داشته باشند. در نتیجه، برنامه‌های نرم‌افزار به عنوان یک سرویس باید ساده باشند تا با انواع سیستم های مدیریت هویت ادغام شوند.

High Availability

کاربران متعدد برنامه‌های SaaS را به اشتراک می‌گذارند و در دسترس بودن این برنامه‌ها باید در سراسر جهان بسیار بالا باشد. در نتیجه، مصرف کنندگان باید سطح بالایی از SLA را از برنامه‌های SaaS انتظار داشته باشند. در نهایت، برنامه‌ها باید ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در سراسر جهان در دسترس باشند.

Elastic Infrastructure

استفاده از برنامه‌های SaaS به ندرت قابل پیش‌بینی است و مصرف آن ممکن است ماه به ماه در نوسان باشد. بنابراین، زیرساخت برنامه‌ها باید منابع مورد استفاده در پشت صحنه را بالا یا پایین ببرد. این روزها، برنامه‌های SaaS به گونه‌ای ساخته می‌شوند که می‌توانند رفتار زیرساخت‌ها را تشخیص دهند.

از کجا می‌توانید راه حل های SaaS خریداری کنید؟

RackSpace

Rackspace ارائه دهنده پیشرو فناوری اطلاعات به عنوان سرویس در دنیای چند ابر امروز است. آنها دارای تخصص و تجربه گسترده‌ای هستند که خدمات مدیریت شده را در برنامه‌ها، داده‌ها و امنیت و زیرساخت ادغام می‌کند.

Pax8

Pax8 با ساده‌سازی روش خرید، فروش و مدیریت راه حل‌های ابری توسط سازمان‌ها با توانمندسازی سازمان‌ها برای دستیابی به موفقیت بیشتر با فناوری ابری خود، مفتخر است.

AppSmart

AppSmart دارای یکی از بزرگترین بازارهای B2B در جهان برای فروش خدمات فناوری مکرر است.

MicroServer Gen10 Plus

بررسی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus

در HPE MicroServer Gen10 Plus Review قصد داریم زمینه های زیادی را پوشش دهیم. این سرور جمع و جور طراحی شده است تا عملکرد کوچکتر و بهتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد. این سیستم  یک پلتفرم عالی است.

در این بررسی، بر آنچه HPE با ProLiant MicroServer Gen10 Plus به مشتریان ارائه می دهد تمرکز می‌کنیم تا بدانید چه چیزی می‌توانید  از این سیستم انتظار داشته باشید. قصد داریم توپولوژی و مدیریت سیستم را بررسی کنیم.

توضیحات محصول:

Processors: Intel Xeon E-2224 Quad-Core 3.4GHz 8MB CPU, Up To 4.6GHz Turbo

Memory: 16GB (2 x 8GB) DDR4 PC4-21300 2666MHz Unbuffered Memory

Storage: 4TB (2 x 2TB) 7.2K 6Gb/s SATA 3.5″ Hard Drives

RAID Controller: HP Smart Array S100i SR Gen10

Power: Single Power Supply

Connectivity: Onboard Quad Port 1GbE NIC

Hard drives and memory upgrades included separately NOT installed, installation required.

تفاوت HPE ProLiant G10 با G10 Plus

تغییرات کلیدی در نسل HPE Gen 10 Plus رد پای فیزیکی کوچکتر با منبع تغذیه خارجی است. تغییراتی در حذف محفظه درایو نوری، افزودن مدیریت iLO 5 و تغییر پیکربندی اسلات PCIe ایجاد شد. همچنین شاهد حرکت از سری AMD Opteron X3400 به جدیدترین نسل پردازنده های LGA1151 Intel Xeon E-2224 و Pentium Gold G5420 هستیم که ویژگی‌های جدید و عملکرد بیشتری را ارائه می‌دهند.MicroServer Gen10 Plus

مروری بر سخت افزار  HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus

HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus کوچک است. ابعاد آن ۴.۶۸ ″ x 9.65 ″ ۹.۶۵ ″ (۱۱.۸۹ ۲۴ ۲۴.۵ ۲۴ ۲۴.۵ سانتی متر) است. همچنین یک جعبه جذاب در طرفین دارد، و نورپردازی عالی برای برجسته سازی آرم HPE برخوردار است. می توانید دکمه روشن / خاموش و همچنین چراغ‌های وضعیت را مشاهده کنید. این دو پورت USB دارای پورت USB 3.2 Gen2 هستند به این معنی است که می توانند با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه کار کنند.

در قسمت پشتی واحد، همه درگاه ها و ورودی/خروجی را می‌بینیم که یک فن مرکزی را احاطه کرده است. فن تنها قسمت متحرک در این نسل است.

در سمت چپ فن دو اسلات کم ارتفاع برای توسعه داریم. و یک منبع تغذیه خارجی داریم بنابراین یک ورودی برق در قسمت عقب دستگاه وجود دارد.MicroServer Gen10 Plus

منبع تغذیه DC خارجی را می‌توان از شاسی بیرون کشید، بنابراین HPE دارای گیره نگهدارنده برای دوشاخه DC است.

منبع تغذیه یک واحد LiteOn 180واتی است که به نظر می‌رسد می‌تواند یک لپ تاپ عظیم را تغذیه کند.

در پشت سمت راست واحد، سیستم اصلی I/O قرار دارد. شامل چهار NIC 1GbE ، یک VGA و DisplayPort (برای مدیریت) و چهار پورت USB 3.2 Gen1 است.

دو پیچ سیاه در قسمت پشتی سینی مادربرد را در جای خود نگه می‌دارد. می‌توانید سینی را به بیرون بکشید، چند کابل را جدا کرده و به اجزای داخلی دسترسی پیدا کنید. هارد دیسک ها در ماتریس ۲ × ۲ نصب می‌شوند. درایوهای ۳.۵ اینچی از چهار پایه استفاده می‌کنند که در سوراخ های استاندارد نصب هارد دیسک پیچ شده‌اند.MicroServer Gen10 Plus

برای درایوهای ۲.۵ اینچی، به آداپتور ۲.۵ تا ۳.۵ اینچی نیاز دارید تا درایوهای ۲.۵ اینچی مانند SSD ها را در MSG10+ نصب کنید. که هزینه سیستم را افزایش می‌دهد. درایوهای ۳.۵ اینچی بسیار مهم هستند. آنها برای پشتیبان‌گیری محلی، ذخیره ویدئوهای نظارتی و همچنین به اشتراک‌گذاری محتوا، ظرفیت بالا و کم هزینه ارائه می‌دهند. HPE از Intel C242 PCH استفاده می‌کند، به این معنی که فقط ۶ برابر پورت SATA III دارد.

در مادر برد دو سوکت DDR4 DIMM وجود دارد. که این دستگاه‌ها می توانند ECD UDIMM را انجام دهند و HPE تاGB 2×۱۶ برای ۳۲ گیگابایت حافظه پشتیبانی می‌کند. با Xeon E-2224 SKU ، عملکرد DDR4-2666 را دریافت می‌کنیم. برای Pentium Gold G5420 عملکرد DDR4-2400را دریافت می‌کنیم. هر دو SKU از دو DIMM و حافظه ECC پشتیبانی می‌کنند. سوکت از چهار DIMM در حالت حافظه دو کاناله پشتیبانی می‌کند.

یک پورت USB 2 روی پلتفرم وجود دارد که یک هدر USB Type-A داخلی است. اگر این USB 3 بود بسیار خوب بود زیرا این امر برای رسانه‌های بوت داخلی کاربردی‌تر می‌شد.MicroServer Gen10 Plus